Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

Seszele. Jedyna trasa krajowa i lot Twin Otterem

Dalej Wstecz
Data publikacji:
12-07-2025
Ostatnia modyfikacja:
08-07-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RL

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
Seszele. Jedyna trasa krajowa i lot Twin Otterem
fot. Mateusz Kieruzal
Seszele to wyspiarskie państwo na Oceanie Indyjskim, w którym jedyny przewoźnik lotniczy – Air Seychelles – świadczy usługi na kilku trasach międzynarodowych, jak i na jedynej trasie krajowej. Maksymalnie 15-minutowe rejsy między wyspami Mahé i Praslin wykonują Twin Ottery, czyli de Havillandy DHC-6 serii 400. Na plus – wysoka częstotliwość lotów, a na minus – zdecydowanie za wysokie ceny przelotów.

Twin Otter-400 – najnowsza generacja kultowego samolotu – łączy nowoczesny zestaw awioniki z wytrzymałym płatowcem, który udowodnił swoją niezawodność przez dziesięciolecia eksploatacji na wszystkich rodzajach terenu i w niektórych z najbardziej nieprzyjaznych środowisk na świecie. Dzięki elastycznym opcjom wnętrza, które można szybko przekonfigurować, ten de Havilland DHC-6 równie dobrze sprawdza się w transporcie VIP-ów, przewożeniu ładunków, prowadzeniu operacji medivac (ewakuacja medyczna), wykonywaniu specjalnych misji, jak i w przewozie pasażerów w standardowym układzie 19 miejsc. W taki właśnie sposób ten typ dwusilnikowego samolotu służy na Seszelach.


Wielozadaniowe maszyny o napędzie turbośmigłowym, które z łatwością mogą wykonywać operacje krótkiego startu i lądowania, są na wyposażeniu floty Air Seychelles, czyli flagowego operatora lotniczego Republiki Seszeli. Seszelski przewoźnik wykorzystuje pięć takich samolotów (średni wiek to 10,5 roku) do obsługi jedynego połączenia krajowego – są to nietrwające dłużej niż 15 minut loty między wyspami Mahé i Praslin. Na wyposażeniu floty Air Seychelles są także dwa airbusy A320neo, które wykonują regularne rejsy do: Abu Zabi, Johannesburga, Kolombo, Port Louis (Mauritius) i Tel Awiwu. Nagminnym problemem przewoźnika jest częste odwoływanie lotów w ruchu międzynarodowym.


Rezerwacja biletów na połączenia krajowe przez kanały sprzedażowe Air Seychelles – strona internetowa lub aplikacja mobilna – jest intuicyjna i dość prosta. Można także dokonać zakupu biletów poprzez pośredników, choć jest to mniej opłacalna opcja – mimo że zwykle internetowe biura podróży (OTA) oferują atrakcyjniejszą ofertę. Program lotów Mahé – Praslin jest rozbudowany – każdego dnia seszelskie linie lotnicze realizują około 20 rotacji. Loty między dwoma największymi wyspami rajskiego archipelagu wykonywane są średnio co 30/40 minut. Tak wysokie zagęszczenie operacji sprawia, że komunikacja lotnicza jest wygodną (i efektywną czasowo) opcją transportu publicznego w tym afrykańskim państwie.


Problemem może być cena biletów lotniczych, która po pandemii kilkukrotnie wzrosła. Obecnie koszt przelotu w jedną stronę zaczyna się od 1 800 rupii seszelskich, czyli około 125 dolarów amerykańskich. W tym wliczony jest przewóz bagażu rejestrowanego. Przed 2020 rokiem rejsy krajowe kosztowały – nawet jeśli pasażer dokonywał rezerwacji biletu na kilka dni przed podróżą – nie więcej niż 50 dolarów. Tak wysokie ceny lotów obowiązują wyłącznie obcokrajowców, gdyż obywatele i rezydenci Seszeli płacą za przeloty znacznie mniej, bo nawet trzykrotnie. Bilety lotnicze dla tej kategorii osób wahają się od 30 do 50 dolarów – pula biletów rabatowanych jest ograniczona i szybko się wyprzedaje. W końcu – po wielu latach strat – Air Seychelles muszą zarabiać pieniądze i wypracować zysk.


Odprawy na rejsy Mahé – Praslin i Praslin – Mahé można dokonać online, jak i bezpłatnie przy stanowisku odpraw w portach lotniczych. Na lotnisko wystarczy przybyć na około 50 minut przed odlotem, choć efektem wcześniejszej obecności przy stanowisku check-in może być bezpłatne przeniesienie na wcześniejszy rejs – o ile dostępne są miejsca w 19-osobowym samolocie. Na wyspie Mahé, rejsy krajowe Air Seychelles i operacje przewoźników helikopterowych realizowane są z terminala krajowego, gdzie w formie wideo na ekranie telewizora demonstrowane są zasady bezpieczeństwa. Boarding odbywa się strefowo – od pasażerów zajmujących miejsca w pierwszy rządzie do ostatniego fotela.


Warto dokonać odprawy indywidualnie za pomocą strony internetowej lub aplikacji, gdyż możliwe jest wtedy wybranie miejsc w rzędzie pierwszym, które zapewniają widok na śmigła DHC-6 i otwarty kokpit samolotu kanadyjskiego producenta. Twin Otter nie ma klimatyzacji – nad większością foteli zainstalowane są elektryczne wiatraczki. Oferta krajowa Air Seychelles jest warta uwagi, a rejsy 19-osobowym samolotem o napędzie turbośmigłowym zapewniają dodatkową atrakcję. Trzeba jednak jasno powiedzieć, że ceny lotów są przesadzone, zwłaszcza jeśli weźmiemy pod uwagę czasu przelotu z miejsca A do B.


Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Paryskie zamówienia i kontrakty De Havilland Canada

Biznes i przemysł

Paryskie zamówienia i kontrakty De Havilland Canada

Piotr Bożyk 24 czerwca 2025

Silnik turbośmigłowy Catalyst uzyskuje certyfikację FAA

Biznes i przemysł

Warter rośnie na lotniskach

Biznes i przemysł

Warter rośnie na lotniskach

Forhang - Silesia Strategie Komunikacyjne 16 listopada 2024

De Havilland rozpoczął produkcję samolotu gaśniczego DHC-515

Biznes i przemysł

Air Seychelles wstrzymują plany lotów do Warszawy

Pasażer i linie lotnicze

Air Seychelles: Z Warszawy na Seszele bezpośrednio latem 2022

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Paryskie zamówienia i kontrakty De Havilland Canada

Biznes i przemysł

Paryskie zamówienia i kontrakty De Havilland Canada

Piotr Bożyk 24 czerwca 2025

Silnik turbośmigłowy Catalyst uzyskuje certyfikację FAA

Biznes i przemysł

Warter rośnie na lotniskach

Biznes i przemysł

Warter rośnie na lotniskach

Forhang - Silesia Strategie Komunikacyjne 16 listopada 2024

De Havilland rozpoczął produkcję samolotu gaśniczego DHC-515

Biznes i przemysł

Air Seychelles wstrzymują plany lotów do Warszawy

Pasażer i linie lotnicze

Air Seychelles: Z Warszawy na Seszele bezpośrednio latem 2022

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij